Kroatien del 2- resten av tiden i kroatien

Vi brukade spela kort om kvällarna på våran trädgård,shoppa eller gå på någon glassbar/restaurang. Efter en vecka var det dags för en fest denna by har och vi gick ner för att äta och kolla på alla framträdanden. Jag beställde in pannkaka. Byn fyrade tydligen kung Arthur , varför vet jag inte men alla hade på sig speciella kläder. Farmor hade sagt att kvinnan som erbjöd mig förra året att göra något modelljobb för hennes (ursäkta xD) hemska kläder skulle vara på scenen kl 23.00 för att visa upp kläder. Vi orkade inte vänta på det. Kläderna kanske är populära där men enligt mig är dem INTE fina haha o.0 Vi tog oss hem i mörket. En dag tog vi en bananbåt ut i Adriatiska havet och åkte. Det heter så för att båten ser ut som en banan. Vi åkte även på en båttur för turister. Det vi fick veta vara att vi skulle till en ö som heter Hvar ,där det är en jättevacker strand. Beyonce brukar även semestra där så jag hade höga förväntningar. När vi kom fram var det inte alls en jättelång fin sandstrand X) Vi skulle gå runt på ön för att se om det kanske fanns en fin strand någonstans i närheten. Gissa vart vi hamnade? Vi hamnade i en nudist camping Hahaha xD Alla var nakna där och jag antar att dem gick nna i restaurangen också. Det var hemskt haha , vi försökte hitta ut därifrån och så skällde en galen hund på oss. Alla kollade på oss och undrade säkert vart vi gjorde där, vi såg nog väldigt förrvirade ut haha. Men sedan hittade vi en ikke nudist strand där vi var och sedan åkte vi till en annan ö som heter Sucuraj. Klockan 4 på eftermiddagen kom vi hem. Vi var även på en strand som het "vilda stranden". Man fick gå över en massa klippor för att komma ditt, den var JÄTTEhöga vågor på kvällarna. Kevin slog upp ena tån, eftersom att en sten kom farandes när vågorna var som vildast. Vattnet är så vackert,alldeles kristallklart och mjukt. Snart kommer del 3 - de sista dagarna i paradiset och hemfärden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0