Kroatien del 3- sista dagarna i paradiset och hemfärden.

Den sista kvällen innan vi åkte var vi och sa hejdå till alla, vi satt vi hos min farmor och farfar. Sedan ville mamma kolla på huset vi bodde i för tolv år sedan , det ligger bredvid min farmor, husen sitter ihop där nere. Jag var ju bara 8 månader då och andra gången 1,5 år så jag minns inget. Vi åkte buss till Dubrovnik i 4 timmar , jag höll på att spy men höll det inne. Påvägen korsade vi en stad i Bosnien och där tog bussen paus , jag tog en glass där. Det var tydligen den enda staden i hela Bosnien som har utsikt över adriatiska havet. Sedan åkte vi in till kroatien igen och gick av på dubrovniks busshållplats. Sedan tog vi taxi till vårt hotell som hette Ivka. Vi tog bussen in till gamla stan och den är den 3:dje mest besökta gatan i hela världen så det var häftigt att se , det var massa människor där. Vi hittade en superfin restaurang och beställde in massa god mat, jag tog rökt lax, även fast jag fick jättelite kostade min mat mest haha :P Mamma beställde pastan som jag visar på bilden. Restaurangen hade utsikt över havet , superfint ! Nästa morgon åt vi frukost på hotellet och sedan åkte vi buss till flygplatsen. Jag hade jätteroligt på planet hem , fick en skrattattack. Vi beställde mat på planet, kevin tog lax och pasta, mamma frukost meny , jag en muffin och pappa en kaffe. Sedan köpte vi två parfyrer . Jag köpte " DKNY donna by karen"har velat haft den jättelänge nu men nu blev den min :D Vi köpte också en jättestor påse med godis som såg ut som flygplan. Fick äntligen träffa min lilla hund efter tre veckor också! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0